Workshopy a symposia

Workshopy

Projekt MEDCIN: Workshop o tvorbě struktury medicínského kurikula

Odborní garanti: M. Komenda, M. Karolyi & projektový tým MEDCIN

Abstrakt: Hlavním cílem workshopu je hlubší pochopení struktury kurikula v oblasti medicíny a zdravotních věd v souladu s mezinárodními standardy a doporučeními. Organizátoři si od setkání slibují především zpětnou vazbu od účastníků, kteří by měli sami prezentovat své návrhy na očekávanou strukturu výuky. Ty budou v budoucnu využity pro potřeby projektu MEDCIN.

Workshop MEDCIN (http://www.medcin-project.eu/) reg. číslo: 2015-1-CZ01-KA203-013935 je financován z programu Evropské komise ERASMUS+.

Testová a položková analýza a jejich využití pro zlepšení kvality testů

Odborní garanti: Č. Štuka, M. Vejražka, M. Komenda, P. Martínková, L. Štěpánek

Abstrakt: Ke kvalitnímu hodnocení znalostí studentů pomocí písemných testů patří nejen pečlivá příprava testu a tvorba úloh pro něj, ale také následná testová a položková analýza. Jejím cílem je vyhodnotit, jak je která úloha doopravdy kvalitní a přínosná, tj. do jaké míry pomáhá rozpoznat úroveň znalostí studentů. Účastníci workshopu se naučí pomocí volně dostupných nástrojů provádět základní testovou a položkovou analýzu a interpretovat jejich výsledky. Na praktických příkladech se naučí na základě statistického vyhodnocení rozpoznávat formulační nepřesnosti a chyby v položkách, které položková analýza označí jako málo kvalitní. Seznámí se s možnostmi úpravy takovýchto úloh pro další běhy testů. Účastníci workshopu obdrží písemné materiály a získají přehled o nástrojích pro základní testovou a položkovou analýzu.

Symposium

Klinické prostredie vo vzdelávaní sestier – konceptuálne, metodologické a organizačné aspekty

Odborní garanti: E. Gurková, K. Žiaková, Z. Mikšová

Abstrakt: Symposium sa zameriava na analýzu modelov klinickej výučby v ošetrovateľstve, faktorov ovplyvňujúcich efektívnosť klinického prostredia a zároveň ich komparáciu medzi vzdelávacími inštitúciami v Českej a Slovenskej republike s cieľom zefektívniť klinické prostredie vo vzdelávaní. Obsah bude štruktúrovaný do nasledovných oblastí:

  • Terminologické aspekty - vymedzenie pojmov v zabezpečovaní klinickej výučby – mentoring, klinická supervízia, preceptor, tútor, supervidované učenie, reflektívna prax;
  • Metodologické aspekty – nástroje hodnotenia klinického prostredia;
  • Organizačné aspekty- vymedzenie rolí a kompetencií, modely klinickej výučby, faktory ovplyvňujúce efektívnosť klinickej výučby v ošetrovateľstve.

Profil účastníka: pedagógovia participujúci na klinickej výučbe v nelekárskych študijných odboroch, predovšetkým ošetrovateľstva; mentori ošetrovateľstva. Výstupy: odporúčania pre používanie terminológie pre vymedzenie rolí a kompetencií, tvorba návrhov pre hodnotenie klinického prostredia (ako súčasti hodnotenia kvality klinickej výučby)

Projekt vznikol ako súčasť projektu KEGA Hodnotenie klinického prostredia v pregraduálnom vzdelávaní sestier (016PU-4/2015).