Computer Applications Systems and Networks for Medical Education | MEFANET: Czech and Slovak Medical Faculties Network
Editoři: Daniel Schwarz, Ladislav Dušek
Brno: Facta Medica a Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-904731-9-5.
Kniha reviduje aktuální stav poznání v oblasti lékařského vzdělávání, a to zejména z pohledu elektronické podpory výuky. Zabývá se dopadem e-learningové intervence na způsoby vzdělávání v lékařských azdravotnických oborech a ukazuje různé přístupy k výuce založené na simulacích. Dále autoři knihy představují vzdělávací sít MEFANET, která sdružuje všechny lékařské fakulty v České republice a na Slovensku, a vyprávějí příběh o tom, jak MEFANET významně posunul aplikace informačních a komunikačních technologií do vzdělávání lékařů a zdravotnických profesionálů.
Moderní trendy v oblasti testování při výuce medicíny a nelékařských zdravotnických oborů
Autoři: Čestmír Štuka, Patrícia Martinková, Martin Vejražka, Jan Trnka, Martin Komenda, Andrea Pokorná
Brno: Masarykova univerzita, 2014.
Hodnocení studentů je běžnou součástí činnosti vysokoškolského pedagoga. Může se zdát, že na něm není nic složitého. Mezi nejčastější úskalí a klíčové problematické oblasti však patří fakt stále se zvyšujícího počtu studentů a nároků na rozsah osvojovaných poznatků a z nich vyplývající dotazy. Jak vyzkoušet velké množství studentů v krátkém čase? Nebo jak prokázat objektivitu a reprodukovatelnost zkoušení? Nejen na tyto otázky, ale také na mnoho dalších se pokusí odpovědět tato boržura, která poskytnout čtenáři základní povědomí o jednotlivých tématech.
Testování při výuce medicíny: Konstrukce a analýza testů na lékařských fakultách
Autoři: Čestmír Štuka, Patrícia Martinková, Martin Vejražka, Jan Trnka, Martin Komenda
Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2369-6.
Kniha se zabývá konstrukcí a analýzou testů, se zvláštním zřetelem k potřebám testování znalostí na lékařských fakultách. Je míněna jako praktická pomůcka a návod pro pedagogy, kteří sami znalostní testy vytvářejí a využívají, nebo se k tomu chystají. Kniha se snaží být také uceleným vodítkem pro vedení fakult, které o koncepci testování rozhoduje na vyšší úrovni, například pro potřeby přijímacích testů nebo atestací.
Medical Education for YouTube Generation
Autoři: Jarmila Potomková, Vladimír Mihál, Daniel Schwarz
Rijeka: InTech, 2012
E-testování: Moderní trendy v hodnocení znalostí
Autoři: Čestmír Štuka, Martin Vejražka, Martin Komenda, Patrícia Martinková, Jan Trnka
Brno: Masarykova univerzita, 2012.
Hodnocení studentů je běžnou součástí činnosti vysokoškolského pedagoga. Může se zdát, že na něm není nic složitého. Mezi nejčastější úskalí a klíčové problematické oblasti však patří fakt stále se zvyšujícího počtu studentů a nároků na rozsah osvojovaných poznatků a z nich vyplývající dotazy. Jak vyzkoušet velké množství studentů v krátkém čase? Nebo jak prokázat objektivitu a reprodukovatelnost zkoušení? Nejen na tyto otázky, ale také na mnoho dalších se pokusí odpovědět tato boržura, která poskytnout čtenáři základní povědomí o jednotlivých tématech.
Benefity a úskalí elektronického testování
Autoři: Martin Komenda, Andrea Pokorná
Brno: Masarykova univerzita, 2012.
Hodnocení studentů je běžnou součástí činnosti vysokoškolského pedagoga. Může se zdát, že na něm není nic složitého. Mezi nejčastější úskalí a klíčové problematické oblasti však patří fakt stále se zvyšujícího počtu studentů a nároků na rozsah osvojovaných poznatků a z nich vyplývající dotazy. Jak vyzkoušet velké množství studentů v krátkém čase? Nebo jak prokázat objektivitu a reprodukovatelnost zkoušení? Nejen na tyto otázky, ale také na mnoho dalších se pokusí odpovědět tato boržura, která poskytnout čtenáři základní povědomí o jednotlivých tématech.
Vzdělávací portál MEFANET: Informace pro pedagogy a studenty LF MU
Editoři: Daniel Schwarz, Martin Komenda, Anna Vašků, Ladislav Dušek
Brno: Masarykova univerzita, 2011.
Elektronická podpora vzdělávání: Best Practice pedagogů LF MU
Editoři: Martin Komenda, Jiří Kratochvíl, Zdeňka Dohnálková, Daniel Schwarz, Ladislav Dušek
Brno: Masarykova univerzita, 2010.
MEFANET Report 01 až 05
Série edukačních konferenčních sborníků obsahujících vybrané příspěvky z konferencí MEFANET 2008 až 2012. Plné verze sborníků jsou k dispozici na webových stránkách MEFANET Journalu.